کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) ::
جلد 1 شماره 1002 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر روش مشارکتی بر نگرش ریاضی دانش‌آموزان رشته انسانی
زهرا یگانه زاده گیلدکجانی
چکیده:   (558 مشاهده)

یکی از مشکلات بزرگ دبیران ریاضی عدم ارتباط دانش­آموزان با این درس و به تبع آن با دبیر این درس است عموماً ریشه­ی این مشکل در نوع نگرش دانش­آموز به درس ریاضی است که از سال­های نخستین مدرسه شکل گرفته، هرچند تغییر نوع نگرش به ریاضی کار بسیار سختی است اما یافته­های این مقاله حاکی از آن است که با تغییر روش معمول تدریس( که عموماً روش سخنرانی است) به روش تدریس مشارکتی درنوع دیدگاه دانش­آموزان به خصوص دانش­آموزان رشته­ی علوم انسانی نسبت به ریاضی تغییر مثبتی ایجاد خواهد شد.

داده های لازم در این تحقیق، با استفاده از ابزار اندازه گیریِ: پرسشنامه سنجش نگرش ریاضی 47 سوالی "فنما و شرمن" [1] با چهار مولفه ی اعتماد به نفس، ادراک معلم ریاضی، مفید بودن ریاضی و حیطه ی جنسیت ریاضی جمع آوری و نتایج حاصل با استفاده از نرم­افزار SPSSاستخراج گردیده است.

 

[1] Fennema, E., & Sherman, J. A.

واژه‌های کلیدی: آموزش، آموزش ریاضی، نگرش ریاضی، تدریس مشارکتی
متن کامل [PDF 673 kb]   (52 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش ریاضی دوره ابتدائی
دریافت: ۱۳۹۵/۱/۳۱ | پذیرش: ۱۳۹۵/۶/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print


دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران ::union:: Iranian Mathematical Education Conference
برای شرکت در کنفرانس پانزدهم وارد سایت شوید و از صفحه شخصی خود،فرم تقاضای شرکت در کنفرانس پانزدهم را  پرکنید.
در صورت فراموش کردن نام کاربری ویا رمز خود لطفا مشخصات خود را به ایمیل  enjali@gmail.com ارسال کنید.
Persian site map - English site map - Created in 0.048 seconds with 783 queries by yektaweb 3506