[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) ::
جلد 1 شماره 1002 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش مفهومی مقسوم علیه
مریم بکایی ، محمدرضا مصطفوی
چکیده:   (796 مشاهده)

چکیده

با توجه به تحولات آموزش ریاضی در نیمه ی دوم قرن بیستم و اهمیت و نقش منحصر به فرد ریاضیات در زندگی هر شهروند و با توجه به تغییرات نظام آموزشی و برنامه های درسی، تغییرات روش های تدریس و استانداردهای آموزشی بسیار ضروری است.

در این مقاله روشی جدید برای تدریس مفهوم  مقسوم علیه، تعداد و معرفی انواع آن به شیوه ا ی کاملاً مفهومی، ارائه شده است.

در این روش تدریس که براساس الگوی تدریس اکتشافی تنظیم شده، روش های پیدا کردن مقسوم علیه های یک عدد و تعداد آنها ، تعداد مقسوم علیه های فرد و تعداد مقسوم علیه های زوج یک عدد و ... ارائه گردیده است.

واژه‌های کلیدی: اصل ضرب، اصل جمع، مقسوم علیه، مقسوم علیه زوج، مقسوم علیه فرد
متن کامل [PDF 333 kb]   (72 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۷ | پذیرش: ۱۳۹۵/۵/۱ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3638