[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: راهنما و فرم ثبت نام ::
:: دوره 6، شماره 1395 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) ::
جلد 6 شماره 1395 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
نقد و بررسی مفهوم تجزیه چند جمله‌ای‌ها در کتاب ریاضی پایه نهم به روایت تألیف
سید علی اکبر طهماسبی
چکیده:   (1177 مشاهده)

با توجه به اهمیت بحث تجزیه و کاربردی که این بحث در درس‌های بالاتر دارد در این مقاله سعی شده است روش ارائه شده در کتاب مورد نقد و بررسی قرار گرفته و روش مناسبی برای تدریس با استفاده از سه روش تجزیه یعنی: 1ـ روش فاکتورگیری 2ـ روش دسته‌بندی 3ـ استفاده از اتحادها، با توجه به رویکردهای جدید آموزشی در کتاب ارائه شود. با ارائه این روش تدریس مشاهده خواهد شد که دانش‌آموزان در حل معادلات به روش تجزیه از توانایی بهتری برخوردار می‌شوند و ضعف آنها در حل معادلات به روش تجزیه تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. 

واژه‌های کلیدی: تجزیه، فاکتورگیری، دسته‌بندی، اتحاد
متن کامل [PDF 121 kb]   (61 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - ترویجی | موضوع مقاله: چالش های آموزش ریاضی مدرسه ای
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۸ | پذیرش: ۱۳۹۵/۶/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 6، شماره 1395 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3792