کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) ::
برگشت به فهرست نشریات جلد 1 شماره 1002 صفحات 0-0
رویکرد مؤثر برای ارتقای یادگیری معنادار ریاضی
آقای یعقوب نعمتی *، خانم مؤگان غفاری، آقای خسرو کریمی
چکیده:   (305 مشاهده)

می خواهم ابتدا بیان کنم که چه چیزی باعث ترغیب و علاقه من به این عنوان شده است. بسیاری از مواقع هنگام تدریس برخی از مفاهیم در کلاس درس ریاضی برق شادی را در چشم دانش آموزانم به خاطر درک معنادر و مسلط شدنشان به مطلب احساس مس کردم، به طوری که با طرح هر سوالی در تخته ، دانش آموزان برای حل سوال می خواستند هجوم بیاورند، هم چنین در امتحان های پایانی سوالاتی که از این مفاهیم طرح می شد، در تصحیح اوراق معدود دانش آموزی را می دیدم که به این نوع سوالا ها پاسخ ناقص یا نادرستی داده باشند، ولی در بعضی از مفاهیم مشاهده می گردید که برای حل مسائل دیگر از آن سیل هجومی خبری نبود محقق با توجه به تجارب شخصی خود و همکارانم برای کمک به دانش آموزان که هکواره نسبت به حل مسائل سیل هجومی داشته باشندروش تدریس فرایندی مبتنی بر راهکارهای خواندن و فرایند ریاضی را کلیدی می پندارد. یافته های تحقیقی حاصل شده بارها از سوی محقق و همکارانم در کلاس های متعدد اجرا شده و نتایج اثر بخش آن نیز مورد تایید قرار گرفته است. و مقاله پیشرو نتایج این تحقیق است که ابتدا به تدریس فرایندی اشاره و سپس راهکارهای عمده ای که مؤلفان برای یادگیری معنادار ریاضی دانش آموزان انجام داده اند، اشاره می کند.

واژه‌های کلیدی: فرایند ریاضی، خواندن، استاندارد های فرایندی، یادگیری معنادار
متن کامل [PDF 497 kb]   (38 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - پژوهشي | موضوع مقاله: ارزش یابی ریاضی
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۱۵ | پذیرش: ۱۳۹۵/۶/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print


برگشت به فهرست نشریات دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 )
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران ::::union:::: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.048 seconds with 779 queries by yektaweb 3388