کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
   [صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ارسال مقاله -کنفرانس پانزدهم ::
:: دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) ::
جلد 1 شماره 1002 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بدست آوردن رابطه فیثاغورث در ریاضیات پایه هشتم از طریق دست ورزی با رویکرد حل مسأله
حمید دافعی *، معصومه بخشی
چکیده:   (520 مشاهده)

در این مقاله ضمن آشنایی با رویکرد" آموزش از طریق حل مسأله"و ویژگیها و مزایای آن، روش بدست آوردن رابطه فیثاغورث با این رویکرد و از طریق دست ورزی دانش آموزان، در ریاضی پایه هشتم ذکر شده است. (به عنوان تجربه ای عملی و واقعی از کاربرد رویکرد آموزش از طریق حل مسأله در کلاس های ریاضی). رویکرد عمده کتاب‏های جدید التالیف ریاضی کشورمان در سال های اخیر " آموزش از طریق حل مسأله " می باشد که باعث ایجاد تغییرات اساسی در نحوه آموزش مفاهیم ریاضی به دانش‏آموزان شده است. آنچه در این نوشتار ذکر خواهد شد مربوط است به مشاهدات و تجربه آموزشی در یکی از جلسات کلاس ریاضی پایه هشتم(بدست آوردن رابطه فیثاغورث از طریق دست‏ورزی و با رویکرد حل مسأله) که نویسنده اول مقاله حاضر، به عنوان دانشجو ـ معلم کارورزی در این کلاس حضور داشته است. لازم به ذکر است این تجربه آموزشی، پس از آشنایی نویسنده اول این مقاله با مبانی نظری رویکرد " آموزش از طریق حل مسأله" در کلاس‏های تئوری کارورزی، انجام شده است.

واژه‌های کلیدی: مسأله، دست ورزی، آموزش از طریق حل مسأله، رابطه فیثاغورث.
متن کامل [PDF 422 kb]   (83 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - ترویجی | موضوع مقاله: چگونگی انتخاب ، حمایت و آموزش مستمر معلمان ریاضی
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۵/۴/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print


دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران ::::union:::: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 781 queries by yektaweb 3461