تصور کلی سازمانیافته و شناخته شده از یک پدیده را گشتالت مینامند. در این نظریه هر شیئی یا وضعی را نمیتوان به وسیله اجزاء آن به خوبی ادراک کرد، تولید و محتوای آموزشی با تولید محتوای پژوهشی متفاوت است. در تولید محتوای آموزشی باید ارتباط طولی با محتوای قبلی و ارتباط عرضی با مفاهیم مشابه داشته باشد.و نباید مطالب بصورت جزایر پراکنده باشند. نویسندگان بنابر تجربه شخصی از تدریس کتب ریاضی متوسطه2و با تکیه بر نظریه گشتالت نقدهایی به این موضوع در کتابهای درسی دارند.
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۵/۶/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲