:: دوره 6، شماره 1395 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) ::
جلد 6 شماره 1395 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
نقدی بر ارتباط عرضی و طولی بین کتاب های درسی دوره متوسطه دوم بخصوص کتب ریاضی با تکیه بر نظریه یادگیری گشتالت
1 محسن صفارپور ، 2 بهنام آیتی پور
چکیده:   (1257 مشاهده)

تصور کلی سازمان‌یافته و شناخته شده از یک پدیده را گشتالت می‌نامند. در این نظریه هر شیئی یا وضعی را نمی‌توان به وسیله اجزاء آن به خوبی ادراک کرد، تولید و محتوای آموزشی با تولید محتوای پژوهشی متفاوت است. در تولید محتوای آموزشی باید ارتباط طولی با محتوای قبلی و ارتباط عرضی با مفاهیم مشابه داشته باشد.و نباید مطالب بصورت جزایر پراکنده باشند. نویسندگان بنابر تجربه شخصی از تدریس کتب ریاضی متوسطه2و با تکیه بر نظریه گشتالت نقدهایی به این موضوع در کتابهای درسی دارند.

واژه‌های کلیدی: ارتباط طولی و عرضی نظریه گشتالت
متن کامل [PDF 967 kb]   (22 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: آموزش ریاضی ابتدایی به عنوان پایه ی آموزش ریاضی
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۵/۶/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲


XML     Print



دوره 6، شماره 1395 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها