[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: ::
:: دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) ::
جلد 1 شماره 1002 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
چگونگی آموزش ساختار یک مفهوم ریاضی و ایجاد مهارتهای فرایندی آن در دوره‌های آمادگی تدریس کتابهای جدیدتالیف به معلمان (قبل و ضمن خدمت)
سیمین دخت اله بخش ، مریم مومن زاده
چکیده:   (624 مشاهده)

چکیده:

با تغییر نظام آموزشی در کتاب‌های ریاضی ،تغییرات مهمی ایجاد شده است که مهم‌ترین این تغییرات در رویکردها، روش‌ها و اهداف آموزشی است.اگر اهداف و چشم‌انداز و رسالت این تغییرات را در عناصر یادگیری مانند دانش، مفاهیم، مهارت‌ها و نگرش‌ها بدانیم در عمل برای رسیدن به آن بایستی اهداف یادگیری را در بازسازی نقش معلم به‌عنوان یک تسهیل‌کننده و سازمان‌دهنده‌ی  راهنمای دانش‌آموزان دانست.

   مهارت‌های آموزشی که معلمان کسب یا تجربه نموده‌اند به همراه پیشینه‌ی فکری که در ذهن آن‌ها نهادینه شده است، در تدریس  آنها ساختاری ایجاد می‌کند که تغییر این ساختار در آماده‌ سازی معلمان به سبک فعلی (نقد و بررسی کتاب) جوابگو نمی‌باشد.

در این مقاله مدلی کوچکی برای آموزش مفهوم ترکبیات کتاب دهم ارائه نموده ایم که در آن چگونگی آموزش ساختار مفهوم ترکبیات و تشخیص آن در سلسله مراتب مفهومی، شناسایی ارتباط مشترک و ... (مهارتهای فرایندی)از کلاس اول ابتدایی تا نهم بررسی و برنامه ریزی شده است.

واژه‌های کلیدی: کلید واژه‌ها: دوره‌های آمادگی معلمان، رویکردها، روش‌ها، اهداف، مهارتهای فرایندی.
متن کامل [PDF 601 kb]   (49 دریافت)    
نوع مطالعه: علمی - كاربردي | موضوع مقاله: شیوه های موثر در فرایند یاددهی - یادگیری ریاضیات
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۵/۴/۳۱ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML     Print



دوره 1، شماره 1002 - ( مقالات پوستری - کنفرانس 14 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
کنفرانس های آموزش ریاضی ایران وابسته به اتحادیه انجمن های معلمان ریاضی ایران :union: Iranian Mathematical Education Conference
Persian site map - English site map - Created in 0.054 seconds with 795 queries by yektaweb 3600