بهترین شیوه آموزش ریاضی برای اول دبستان

بهترین شیوه آموزش ریاضی برای اول دبستان باید به سبکی باشد تا دانش آموزان، علی الخصوص دانش آموزان مقطع اول ابتدایی همراه با بازی و شور و نشاط به شیوایی و شیرینی درس ریاضی را فرا گیرند.دانش آموزان هم مسئولیت بپذیرند و هم به دیگران، وقتی به کمک نیاز دارند، کمک و برای رسیدن به یک هدف مشترک همکاری کنند. با یکدیگر با صداقت رفتار نمایند و سادگی را پیشه ی خود سازند.

ریاضی اول دبستان
آموزش شیرین ریاضی اول دبستان

سخنی با والدین

قطعا الآن بهتر از هر زمان دیگری به این نتیجه رسیده ایم که استعداد و زمینه ی فکری هر انسان با دیگری فرق دارد. پس طبیعی است در فراگیری درس ریاضی توانایی افراد کم و زیاد باشد.این کتاب ٢٥ بخش است. هر بخش با یک لوحه ی تصویری که دربرگیرنده ی مفاهیم کل است، آغاز میشود تا آموزش ریاضی را برای کودکان ملموس تر کند.
در پایین هر صفحه توصیه هایی برای معلم و والیدین به صورت کوتاه آمده است تا آموزگاران محترم و اولیای گرامی با اطلاع بیشتر با فرزند خود تعامل کنند. اما توصیه میشود کتاب راهنمای تدریس جهت کسب اطلاعات کاملتر و دقیقتر مطالعه شود.

سرفصل‌های آموزش ریاضی اول دبستان برای بهترین شیوه آموزش ریاضی برای اول دبستان

  • آشنایی با دسته و شمارشی ابتدایی آشنایی با اشکال هنری آشنایی با الگو بخش اول
  • آشنایی با دسته و شمارشی ابتدایی آشنایی با اشکال هنری آشنایی با الگو بخش دوم
  • مربع شگفت انگیز شمارش با انگشت اضافه کردن الگوهای شطرنجی بخش اول
  • مربع شگفت انگیز شمارش با انگشت اضافه کردن الگوهای شطرنجی بخش دوم
  • شمارش سریع اضافه کردن ۲ شکل شمارش با انگشتان دو دست
  • مربع شگفت انگیز ارتباط اشکال با یکدیگر ارتباط کل باجز
  • آشنایی با اشکال هندسی نمودار چوب خطی کار باشابلون مفهوم طول بخش اول
  • آشنایی با اشکال هندسی نمودار چوب خطی کار باشابلون مفهوم طول بخش دوم
  • مفهوم تفریق -الگوهای تکرار شونده مفاهیم گوشه و لبه بخش اول
  • مفهوم تفریق -الگوهای تکرار شونده مفاهیم گوشه و لبه بخش دوم
  • کار روی مفهوم تفریق درک بهتر الگوهای تکرار شونده آشنایی با تقارن بخش اول
  • کار روی مفهوم تفریق درک بهتر الگوهای تکرار شونده آشنایی با تقارن بخش دوم
  • جمع وتفریق عرض نمادها نوشتن عدد ۱و۲ و مفهوم آن
  • مساحت شکلهای متقارن مقایسه عددهای ۱و۲
  • داستان پردازی کودک با مفاهیم ریاضی مفهوم عدد ۳ و نوشتن عدد۳
  • مفهوم عدد ۴ نوشتن عدد ۴ آشنایی با طول کار مفهومی با اشکال
  • مفهوم و نوشتن عدد ۵ تمرین تفریق مفهوم صفر- ترتیب عدهای ۰تا ۵ بخش اول
  • مفهوم و نوشتن عدد ۵ تمرین تفریق مفهوم صفر- ترتیب عدهای ۰تا ۵ بخش دوم

اعداد بزرگتر از ده

  • تمرین با انگشتان دست مفهوم و نوشتن عدد ۶
  • اعداد بزگتر از ده
  • مفهوم ونوشتن عدد ۷ مفهوم کمتر یا بیشتر
  • مفهوم نماد تساوی مفهوم و نوشتن عدد۸
  • نمایش عدد ۸ به صورت ترکیبی تمرین با خط کش
  • مفهوم کمتر و بیشتر مفهوم نوشتن عدد ۹ مفهوم واحد طول بخش اول
  • مفهوم کمتر و بیشتر مفهوم نوشتن عدد ۹ مفهوم واحد طول بخش دوم
  • تمرین مفهوم جمع با استفاده از انگشتان چوب خط وتعین طور رنگ آمیزی
  • مفهوم و نوشتن عدد ۱۰ -خط تقارن تمرین جمع های ترکیبی
  • آشنایی با نماد و مفهوم تفریق راهیرد رسم شکل برای حل مساله
  • تمرین جمع و تفریق مفهوم بلندتر تمرین کار باشابلون
  • مفهوم دسته بندی آشنایی با ارزش مکانی
  • راهبرد آزمون وخطا مقایسه طول و تخمین مقدار

آشنایی با اعداد ده تا بیست

  • آشنایی با اعداد ۱۱ تا ۱۹ شمردن با چوب خط روشهای برای جمع ذهنی
  • کارروی اعداد ۱۰ تا ۱۹ آشنایی با ساعت
  • کامل کردن چوب خط های ۵ تایی شمردن چوب خطها استفاده از علامت کمتر و بیشتر تمرین جمع و تفریق
  • تقارن افقی و عمودی مفهوم تقریب زدن استفاده از محور برای جمع و تفریق
  • تمرین شمردن ۳تا ۳ به شیوهای مختلف
  • آشنایی با عدد ۲۰حل مساله به کمک رسم شکل
  • خواندن و نوشتن مضرب های ۱۰ جمع و تفریق
  • دسته های ۱۰ تایی توجه بیشتر به تقارن افقی و عمودی
  • شروع آموزش های عدهای بیشتر از ۲۰ فعالیت شمردن پشت سرهم
  • پر کردن جاهای خالی شمردن ۵تا۵تایی مفهوم ترکیب و شماره گذاری
  • جدول ارزش مکانی جمع مضرب های ۱۰ -جمع دو یا چند دسته ۵ تایی
  • کار با الگوهای عددی آشنایی با مفهوم زمان
  • مفهوم الگوی ۶ تای با شکل تفریق ۱۰ تایی ۵ تایی
  • حل مسئله با الگو محور تمرین شمردن چندتا چندتا تمرین جمع وتفریق
  • پیداکردن وفهم الگو از روی جدول پیروی از دستورالعمل شمردن رو به جلو و عقب جمع و تفریق مضربهای ۱۰
  • نوشتن عددهای دو رقمی به حروف -دنبال کردن دستورالعمل آشنایی با ماشین حساب
  • راهبرد حل مساله و راهبرد زیر مساله استفاده از راه حل های مختلف تشخیص زمان از یک ساعت مشخص تشخیص تقارن
  • آموزش نوشتن نام های هندسی تفاوت ها و شباهتها -نوشتن عبارت جمع و تفریق – حل مساله دو مرحله ای
  • حل مساله با استفاده از رسم شکل آشنایی با عدد تمرین شمردن چندتا چندتا تمرین دانش آموز برای حل مساله و زیر مساله
  • با ما همراه باشید….

بازدیدها: 33

تماس با ما

جهت ثبت پیشنهاد و یا انتقاد با شماره 09164719853 در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *